Algemene voorwaarden

Gomez.pl – webshop onder het adres www.gomez.nl, geëxploiteerd door Gomez

 

GOMEZ Spółka Akcyjna met statutaire zetel in Poznań (60-693), ul. Tomasza Drobnika 2, ingeschreven in het handelsregister van het Nationaal Gerechtelijk Register onder nummer KRS 0000934369 (registerstukken bewaard door de Arrondissementsrechtbank Poznań – Nowe Miasto i Wilda te Poznań, VIII Economische Afdeling – Nationaal Gerechtelijk Register), NIP 9721248769, REGON 302694351, met een geplaatst kapitaal van PLN 110.000, volledig volgestort; e-mail: [email protected], eigenaar van de webshop gomez.nl

 

Reglement en aanvaarding ervan

Dit Reglement bepaalt de algemene contractvoorwaarden voor de verkoop aan klanten door Gomez via de webshop gomez.nl van goederen die in het aanbod van de webshop gomez.nl zijn opgenomen, alsook van overige aanvullende diensten die door Gomez elektronisch worden aangeboden via de website gomez.nl.

Aanvaarding van het Reglement is vrijwillig, maar zonder aanvaarding kan geen bestelling op gomez.nl worden geplaatst en kan geen gebruik worden gemaakt van aanvullende diensten die door Gomez elektronisch via de website gomez.nl worden aangeboden (met name het aanmaken en gebruiken van een Klantaccount). De aanvaarding van het Reglement vindt plaats tijdens het plaatsen van een bestelling via de webshop gomez.nl en/of vóór het gebruik van andere aanvullende diensten die op gomez.nl beschikbaar zijn (o.a. bij het aanmaken van een Klantaccount).

Dit Reglement is beschikbaar om te downloaden als PDF hier.

 

Definities

Reglement – dit reglement van de webshop gomez.nl;

Klant – een persoon die een bestelling plaatst in de webshop gomez.nl (d.w.z. een koopovereenkomst op afstand sluit via gomez.nl) en/of gebruikmaakt van het Klantaccount.

Partij – de Klant of Gomez (gezamenlijk de Partijen genoemd).

 

Informatie over de webshop gomez.nl

Het aanbod van gomez.nl omvat premiummerken, in het bijzonder kleding, schoenen en accessoires (voor dames, heren en kinderen). Er wordt naar gestreefd de aangeboden producten nauwkeurig te beschrijven. Op de productpagina zijn naast de naam, foto’s, prijs, maat- en merkinformatie, materiaalcompositie en andere nuttige gegevens doorgaans ook de werkelijke afmetingen van het product te vinden.

De prijzen in de webshop gomez.nl worden als brutoprijzen weergegeven (inclusief alle verschuldigde belastingen en heffingen). Bij de productprijs komen de verzendkosten, afhankelijk van de door de Klant gekozen verzendmethode. De verzendmethoden en -kosten zijn hier te raadplegen.

Gomez hecht waarde aan consumentenrechten en ziet erop toe dat de bepalingen van overeenkomsten die via gomez.nl met consumenten worden gesloten, voldoen aan het consumentenrecht. De bepalingen van dit Reglement zijn niet bedoeld om consumentenrechten uit te sluiten of te beperken die voortvloeien uit dwingende wetsbepalingen; eventuele twijfel wordt in het voordeel van de consument uitgelegd. Bij eventuele onbedoelde strijdigheid tussen het Reglement en voornoemde bepalingen, hebben deze bepalingen voorrang.

Het gebruik van de website www.gomez.nl en de via deze site aangeboden diensten (waaronder het plaatsen van een bestelling in de webshop gomez.nl) vereist dat het eindapparaat en het ICT-systeem van de Klant voldoen aan de technische eisen vermeld in de sectie “Technische vereisten” van het Reglement.

 

Aankopen doen op gomez.nl

Het sluiten van een koopovereenkomst op afstand tussen Gomez en de Klant via de webshop gomez.nl vindt plaats op basis van een bestelling die door de Klant via de webshop gomez.nl wordt geplaatst.

Voor het plaatsen van een bestelling is geen Klantaccount vereist.

Bij het plaatsen van een bestelling selecteert de Klant de producten en bepaalt met name de maat en kleur (indien van toepassing), alsook de hoeveelheid (in stuks), en kiest vervolgens de betaal- en verzendmethode. Onder het plaatsen van een bestelling wordt verstaan het klikken op de knop: “Bestelling met betalingsverplichting” of een knop met vergelijkbare strekking.

Een gedetailleerde instructie voor het plaatsen van een bestelling is hier beschikbaar.

De totale orderafhandelingstijd bedraagt maximaal 30 dagen vanaf de besteldatum, waarbij Gomez ernaar streeft bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. De gebruikelijke (niet-gegarandeerde) doorlooptijd is als volgt:

– bij vooruitbetaling wordt de bestelling binnen 1 dag na ontvangst van de betaling verzameld en verzonden; de levering door de vervoerder duurt vanaf verzending tot 5 dagen,

– bij betaling onder rembours wordt de bestelling binnen 1 dag na het plaatsen ervan verzameld en verzonden.

Indien Gomez de bestelling niet binnen 30 dagen na plaatsing uitvoert, kan de Klant een aanvullende termijn voor levering stellen en, wanneer die ongebruikt verstrijkt, de overeenkomst ontbinden.

De eigendom van het bestelde product gaat op de Klant over zodra de prijs door Gomez is ontvangen.

 

Klantaccount

Het op gomez.nl geregistreerde Klantaccount is een aanvullende, voor onbepaalde tijd door Gomez aangeboden dienst. Het aanmaken en gebruiken van het Klantaccount is kosteloos en kan op elk moment worden beëindigd.

Het Klantaccount versnelt het bestelproces op gomez.nl en biedt toegang tot extra functies van de webshop, zoals:

  • deelname aan aanvullende programma’s op gomez.nl (bijv. Gomez Club),
  • volgen van door de Klant geselecteerde producten op gomez.nl (wishlist),
  • inzage in de door de Klant verstrekte persoonsgegevens,
  • inzage in de bestelgeschiedenis (ten minste 2 jaar terug) en de orderstatus,
  • het bewaren van de inhoud van de Winkelwagen op gomez.nl.

Het aanmaken/inloggen van/voor het Klantaccount verloopt volgens de instructie hier.

Betaalmethoden De beschikbare betaalmethoden en gedetailleerde informatie daarover zijn hier te vinden.

Bovendien wordt tijdens het bestelproces informatie over de beschikbare betaalmethoden (inclusief eventuele kosten) weergegeven. De keuze van de betaalmethode vindt plaats tijdens het plaatsen van de bestelling.

Bij gebruik van externe elektronische betaalplatforms (vooruitbetaling) dienen na het starten van de betaalprocedure (beschikbaar direct na het plaatsen van de bestelling) de instructies van de betreffende betaaloperator te worden gevolgd. Bij betaling onder rembours wordt het orderbedrag bij aflevering aan de vervoerder voldaan.

 

Levering

De beschikbare verzendmethoden voor de bestelde producten, de kosten en de geschatte levertijd zijn hier vermeld. Tijdens het bestelproces wordt eveneens informatie over de beschikbare verzendmethoden (met bijbehorende kosten) en/of de mogelijkheid tot afhalen (met locatie) getoond. De verzendmethode wordt gekozen tijdens het plaatsen van de bestelling.

 

Herroeping (bestelling)

Een Klant die consument is, of een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met diens bedrijfsactiviteit, voor zover uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze geen beroepsmatig karakter heeft, kan de op afstand gesloten koopovereenkomst voor een product via gomez.nl herroepen, zonder opgave van redenen. Herroepingsverklaringen kunnen worden gericht aan Gomez (per post/e-mail) zoals vermeld in de sectie “Contactgegevens”.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de Klant Gomez middels een ondubbelzinnige verklaring (bijv. per post of e-mail) te informeren over de beslissing de overeenkomst te herroepen. Gebruik van het modelformulier voor herroeping is mogelijk, maar niet verplicht. Het modelformulier is hier beschikbaar.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop de Klant het goed heeft ontvangen, of waarop een door de Klant aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, het goed heeft ontvangen. Voor het verstrijken van de termijn volstaat het verzenden van de herroepingsverklaring.

In geval van herroeping worden alle van de Klant ontvangen betalingen terugbetaald, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten voortvloeiend uit een door de Klant gekozen duurdere leveringsmethode), onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop Gomez van de herroepingsbeslissing op de hoogte is gesteld. Gomez kan de terugbetaling uitstellen totdat de goederen zijn ontvangen of totdat bewijs van terugzending is overgelegd, al naar gelang welk tijdstip het eerst valt. De terugbetaling geschiedt via dezelfde betaalmethode als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. De Klant maakt in geen geval kosten voor deze terugbetaling.

De Klant dient het goed onverwijld, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de herroepingsmededeling, terug te zenden. De directe kosten van de retourzending komen voor rekening van de Klant. De Klant is aansprakelijk voor waardevermindering van het goed die het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het goed vast te stellen.

 

Klachten

Gomez is verplicht goederen te leveren die conform de overeenkomst zijn en is jegens de Klant die consument is of een natuurlijke persoon zoals hierboven omschreven aansprakelijk voor non-conformiteit conform het toepasselijk recht.

Voor het indienen van een klacht kan gebruik worden gemaakt van een klachtenformulier (niet verplicht): hier.

De gedetailleerde klachtenprocedure is beschreven hier.

 

Klanttevredenheidsonderzoek

De Klant kan vrijwillig en kosteloos een beoordeling achterlaten over de aankopen in de webshop gomez.nl. Na aankoop kan Gomez per e-mail een uitnodiging tot het plaatsen van een review sturen. Alleen klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan, kunnen een review plaatsen.

 

Privacybeleid (persoonsgegevens)

Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez is opgenomen in het Privacybeleid: hier.

 

Cookies

Om het gebruik van de website gomez.nl te vergemakkelijken, maakt Gomez gebruik van “cookies”. Het cookiebeleid (inclusief informatie over serverlogs) is beschikbaar hier.

 

Technische vereisten

Voor het gebruik van www.gomez.nl en de via deze site aangeboden diensten is vereist: een apparaat met internettoegang, een actuele webbrowser met ingeschakelde cookies en JavaScript, en een werkend e-mailadres. Voor het lezen van PDF’s kan een geschikte lezer nodig zijn. Mogelijke risico’s van elektronische diensten zijn beschreven hier.

 

Klachtenprocedure m.b.t. elektronisch verleende diensten op gomez.nl

Klachten over de werking van de webshop gomez.nl en andere elektronisch via gomez.nl verleende diensten kunnen binnen 14 dagen na het optreden van de onregelmatigheid schriftelijk of per e-mail worden ingediend bij de Klantenservice van Gomez (zie “Contactgegevens”). Klachten worden door Gomez binnen 14 dagen na ontvangst behandeld. Deze klachtenprocedure laat de rechten van de Klant op grond van dwingende wetsbepalingen onverlet.

 

Onrechtmatige inhoud en auteursrechten

Het is verboden via de webshop gomez.nl onrechtmatige inhoud te verstrekken. Alle rechten op de website gomez.nl (inclusief auteursrechten op inhoud en elementen zoals lay-out, foto’s, video’s, grafische elementen, handelsmerken en logo’s) komen toe aan Gomez. Zonder toestemming is het verboden de website of onderdelen daarvan te kopiëren, te wijzigen of anderszins te gebruiken.

 

Wijziging van de Reglementen

Gomez kan de Reglementen van de webshop gomez.nl wijzigen in geval van o.a. wijzigingen in consumentenrecht, rechterlijke of bestuurlijke uitspraken, technische/technologische wijzigingen op gomez.nl, introductie van nieuwe diensten of wijziging van contactgegevens. Bij wijziging publiceert Gomez het nieuwe Reglement op gomez.nl en informeert de Klant per e-mail. Binnen 14 dagen na kennisgeving kan de Klant de met Gomez gesloten overeenkomst waarop de wijziging betrekking heeft, opzeggen. Het gewijzigde Reglement bindt de Klant indien niet binnen 14 dagen een verklaring van niet-aanvaarding wordt afgelegd. De aangebrachte wijzigingen doen geen afbreuk aan verworven rechten van de Klant.

 

Slotbepalingen betreffende consumenten

Indien de Klant consument is, zijn op niet in dit Reglement of de overeenkomst geregelde kwesties de dwingende bepalingen van toepassing van het recht van de gewone verblijfplaats van de Klant. Indien deze bepalingen een hoger beschermingsniveau bieden dan in dit Reglement voorzien, gelden deze bepalingen.

 

Slotbepalingen betreffende Klanten die geen consument zijn

Indien de Klant geen consument is of geen natuurlijke persoon zoals hierboven omschreven, zijn voor niet geregelde kwesties het Poolse recht en de bevoegde Poolse rechtbanken (gewone rechtbanken te Poznań – district Stare Miasto) van toepassing. Voor zover wettelijk toegestaan wordt de aansprakelijkheid van Gomez jegens ondernemers beperkt.

 

Contactgegevens Gomez

Zetel:
GOMEZ Spółka Akcyjna
Tomasza Drobnika 2
60-693 Poznań, Polska/Polen

Contactgegevens Gomez:
GOMEZ S.A.
Klantenservice, ul. Diamentowa 9
62-002 Suchy Las, Polska/Polen
e-mail: [email protected]

Contactgegevens voor herroeping van overeenkomsten op afstand:
GOMEZ S.A., Herroeping van de overeenkomst, ul. Św. Mikołaja 1
62-080 Swadzim, Polska/Polen
e-mail: [email protected]

Contactgegevens voor het indienen van klachten:
GOMEZ S.A.
Klachten
ul. Św. Mikołaja 1
62-080 Swadzim, Polska/Polen
e-mail: [email protected]

Contactgegevens inzake Gomez Club:
GOMEZ S.A.
Gomez Club
ul. Diamentowa 9
62-002 Suchy Las, Polska/Polen
e-mail: [email protected]
Reglement Gomez Club: hier

 

Aanvullende documenten: Birthday Gifts – hier, Cadeaukaarten – hier.

Ontdek hoe een bestelling geplaatst kan worden in onze online winkel:


Handleiding voor het plaatsen van een bestelling


Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez voor deze doeleinden is opgenomen in de Privacyverklaring.
 


Lees hoe een Klantenaccount kan worden aangemaakt en gebruikt in onze online winkel:

Handleiding voor het aanmaken en gebruiken van het Klantenaccount

Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez voor deze doeleinden is opgenomen in de Privacyverklaring

 


Lees hoe Gomez klachten behandelt:

Te downloaden - Procedure voor de behandeling van klachten door GOMEZ 


Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez voor deze doeleinden is opgenomen in de Privacyverklaring.
 


Wie een klacht wil indienen over een bij ons gekocht product, kan gebruikmaken van het klachtformulier, hoewel dit niet verplicht is.
Om een klacht in te dienen, kan contact worden opgenomen met ons 
schriftelijk of per e-mail:
Gomez S.A.
Klachten
św. Mikołaja 1
62-080 Swadzim, Polen
[email protected]


Te downloaden - Formulier voor het indienen van een klacht

 

Gedetailleerde informatie over klachten is te vinden hier en in ons Reglement van de online winkel.
Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez voor deze doeleinden is opgenomen in de Privacyverklaring.

 


Wie een in onze online winkel gekocht product wil retourneren (in het kader van het recht op herroeping van een overeenkomst op afstand), kan gebruikmaken van het formulier voor herroeping van de overeenkomst, hoewel dit niet verplicht is.

Om de herroeping van de overeenkomst (retourzending van een product) te melden, kan contact worden opgenomen met ons schriftelijk of per e-mail:
Gomez S.A.
Herroeping van de overeenkomst
ul. Świętego Mikołaja 1
62-080 Swadzim, Polen
[email protected]


Te downloaden - Formulier voor retour (herroeping van een overeenkomst op afstand)


Gedetailleerde informatie over herroeping van een overeenkomst op afstand is te vinden hier en in ons Reglement van de online winkel.
Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez voor deze doeleinden is opgenomen in de Privacyverklaring.


Wij hechten veel waarde aan de privacy en veiligheid van uw gegevens. Daarom hebben wij een Privacyverklaring opgesteld die uitlegt
hoe Gomez uw persoonsgegevens verwerkt.


De verwerkingsverantwoordelijke voor uw persoonsgegevens is:
Gomez Naamloze vennootschap (S.A.)
ul. Tomasza Drobnika 2, 60-693 Poznań, Polen

KRS
0000934369 (register van ondernemers van het Nationaal Gerechtelijk Register) | NIP 9721248769 | REGON 302694351
registerdossier bewaard door de districtsrechtbank Poznań – Nowe Miasto i Wilda te Poznań,
Afdeling VIII Economisch – Nationaal Gerechtelijk Register


Er kan contact met ons worden opgenomen:

  • per e-mail: [email protected]
  • per post:
    Gomez S.A.
    Klantenservice
    ul. Diamentowa 9
    62-002 Suchy Las, Polen

Er kan ook contact worden opgenomen met onze functionaris voor gegevensbescherming:

  • naam: Krystian Erens
  • per e-mail: [email protected]
  • per post:
    Gomez S.A.
    Data Protection
    ul. Diamentowa 9
    62-002 Suchy Las, Polen

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez is te vinden in de Privacyverklaring.


Te downloaden - Privacyverklaring


Om het gebruik van onze website te vergemakkelijken, maken wij gebruik van technologie die bekendstaat als „cookies”. U kunt op elk moment
in uw internetbrowser de optie om cookies te accepteren uitschakelen of beperken – dit kan echter leiden tot
problemen of verhinderen dat bepaalde functies van onze website correct werken.


Meer informatie over het gebruik van cookies door Gomez is te vinden in het Cookiebeleid.

 

Te downloaden - Cookiebeleid


Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez is opgenomen in de Privacyverklaring.
 


Lees meer over de risico’s die gepaard kunnen gaan met het gebruik van elektronische diensten. Wij doen er alles aan om deze risico’s tot een minimum te beperken.


Te downloaden - Risico’s bij het gebruik van elektronische diensten


Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez is opgenomen in de Privacyverklaring.
 


Wie het Klantenaccount in onze online winkel wil beëindigen, kan gebruikmaken van het formulier voor beëindiging van het Klantenaccount, hoewel dit niet verplicht is.


Om de beëindiging door te voeren, kan contact worden opgenomen met ons schriftelijk of per e-mail:
Gomez S.A.
Klantenservice
ul. Diamentowa 9
62-002 Suchy Las, Polen
[email protected]


Let op: het beëindigen van het Klantenaccount houdt automatisch ook het beëindigen van deelname aan het Gomez Club-programma in (evenals aan andere programma’s/acties van Gomez waarvoor, overeenkomstig het reglement van het betreffende programma of de actie, een Klantenaccount vereist is).


Te downloaden - Formulier voor beëindiging van het Klantenaccount


Gedetailleerde informatie over het beëindigen van het Klantenaccount is te vinden in ons Reglement.
Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez voor deze doeleinden is opgenomen in de 
Privacyverklaring.

 


Lees hoe ons exclusieve loyaliteitsprogramma Gomez Club werkt en hoe deelname mogelijk is.

 

• Reglement van het Gomez Club-programma, geldig tot 18-11-2025 – Te downloaden

• Reglement van het Gomez Club-programma, geldig vanaf 18-11-2025 – Te downloaden


Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez voor deze doeleinden is opgenomen in de Privacyverklaring.


Ontdek de exclusieve mogelijkheid om dierbaren te verrassen met de Gomez Cadeaukaarten!

De inhoud van het reglement is beschikbaar HIER.

Informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Gomez is opgenomen in de Privacyverklaring.